Cum a fost in Vourvourou, cu bebe de un an si un pic

APentru prima vacanță a lui Matei în afara țării, am ales Grecia, Vourvourou, mai exact, la sugestia fratelui meu și bine am făcut pentru că puiului meu i-a plăcut. S-a bucurat din plin de apă, de nisip și de alergat după pisici. Acolo a învățat să spună și să recunoască “barca” :))

Situat la cca 120 km de  Salonic, în peninsula Halkidiki din Grecia, pe brațul Sithonia, Vourvourou mi-a părut ca un sat de vacanță îngrijit, liniștit, cu terase și cafenele destul de multe dar fără viață de noapte, o localitate potrivită pentru o familie cu copii, care caută relaxare și care fuge pentru o vreme de agitație.

Mi-a plăcut foarte mult în special modul în care erau aranjate casele de-a lungul plajei și faptul că aveau acces prin spatele curții, direct la plajă. De asemenea, mi-a plăcut că aveau multă vegetație.

Tavernele …. suficiente și cam goale în timpul zilei. Am mâncat mai mult la Restaurant Vergos pentru că doar aici am găsit și ceva preparate pretabile și pentru Matei. Prețurile medii, să spunem. Supa pe care am cumpărat-o aproape zilnic pentru Matei, de exemplu, costa 7 euro. Găsiți în satucul acesta și 2 supermarketuri, în cazul în care rămâneți în pană de ceva, iar ceva mai departe ( cam la vreo 16 km) un… Lidl :).

La Restaurantul Vergos din Vourvourou, atmosfera a fost plăcută, chelnării foarte simpatici și ospitalieri (cu unul dintre ei te puteai înțelege în limba română), mâncarea bunicică, meniurile și în limba romană. În serile de weekend se cântau melodii grecești, live, mai mult sau mai puțin cunoscute, iar în pauze, o pereche de dansatori bucurau oaspeții cu dansuri tradiționale grecești. Matei a fost extrem de încântat de muzică pentru că adormea de fiecare dată după a doua sau a treia melodie …și se trezea imediat ce plecam din restaurant. Acelea au fost serile în care 2 noaptea ne găsea pe toți 3 în curtea hotelului, alergând după pisici, ascultând greierii sau urcând scările exterioare. Asta ca să-i vină somnul lui Matei și ca să nu ne trezim pe vecinii de cameră.

Îți recomand și:

Filă din Jurnal. Escapadă cu bebe de 9 luni la munte

După micul dejun, pe care îl serveam la hotel pentru că alte opțiuni nu am găsit pe acolo, mergeam la plajă. Am râmas pe plajă și în intervalul orar nerecomandat pentru expunerea la soare (adică, după 11 și pâă la 17) pentru că am găsit copaci cu umbră deasă și, fiind septembrie, soarele nu mi s-a părut prea agresiv. Oricum, pentru somnul de prânz a lui Matei, a fost o varianta mai bună să doarmă pe plajă, la umbră, unde era liniște, decât în camera de hotel, unde era foarte mult zgomot ziua. La prânz am mâncat pe plajă preparate pe care le cumpăram de la o terasa iar pentru Matei am cumpărat de la Vergos (și nu am avut probleme).

Într-una din dimineți, când Matei s-a trezit înainte să răsară soarele, am reușit să vedem răsaritul pe plaja Fava, adică tati și cu mine pentru că Matei a adormit în brațele mele exact înainte să răsară soarele….briza mării era destul de puternică și cam friguleț.

Druuuumul București – Vourvourou

Lung dar mai scurt și mai puțin obositor ca cel către Turcia și nu a necesitat cazare pe drum. Noi am plecat cam nedormiți și am resimțit asta. Am făcut cca 12 ore, cu câteva opriri (una de aproape o oră).

Am ales să mergem cu masina personală deoarece am eu o nebunie cu bacteriile și cu virușii din aeroporturi și nu știu dacă Matei ar fi fost confortabil în avion. Măcar în mașina e printre bacteriile cu care este obișnuit :))). Pentru avion, mai așteptăm un an.

Am ieșit prin Giurgiu, am mers prin Bulgaria (Byala – Pleven – Sofia– Blagoevgrad – Sandanski) Kulata ( asta e vama Bulgaria – Grecia) și țop în Grecia. Am trecut prin Salonic dar nu ne-am oprit să vedem orașul.

În mașină nu a fost atât de greu cum mă așteptam. Am cumpărat o masuță pentru scaunul auto, ne-am jucat, am cântat, am ascultat muzică, am admirat peisajele, tunelurile și …tirurile care treceau pe lângă noi. Matei a și dormit conform programului lui (eu, nu). Ne-a ajutat faptul că am plecat la 5 dimineața de acasă.

La întoarcere a fost un pic mai greu pentru că ne-a prins noaptea pe drum și lui Matei nu-i place să călătorească noaptea în masină, dar ne-am descurcat rezonabil, fără să mă mustre conștiința că l-am chinuit…prea tare.

Ce mi-a plăcut?

• Relaxarea, liniștea pe care o oferă zona, peisajele naturale, modificate în mică măsura de comercialul turismului.
  • Că există foarte multe variante de cazare extrem de aproape de plajă.
  • MAREA- caldă, calmă (fără valuri), clară, curată, de un albastru care unge privirea și stârnește invidia cerului.
  • Plaja lungă, curată, cu nisip fin.
  • Că sunt multe familii pe plajă cu copii mici, în special. Foarte mult îmi place să văd copiii jucându-se în nisip, alături de părinții lor și mi-e drag să văd cum țopăie, bucurându-se de apă. Sunt și foarte mulți români, deci copiii iși pot găsi ușor parteneri de joacă cu care să se înteleagă.
  • Că am avut loc de parcare la hotel și langă plajă și nu am pierdut timpul căutând unul.
  • Că exista un loc cu jocuri și mașinute electrice chiar în drum spre plajă și altul, mai mic, lângă restaurantul la care mâncam. Puteam să mâncăm pe rand fără probleme dacă am fi venit doar noi 3 dar am avut noroc că, de data aceasta, au fost și bunicii cu noi.

Ce nu mi-a plăcut

• Drumul lunguț pentru un copil de un an.
  • Plaja cam ingustă dar nu a fost chiar o problem fiind la sfârșit de sezon.
  • VIESPILE care erau peeeeste tot și cu care nu am reușit să mă împrietenesc pentru că mi-au făcut extrem de dificilă masa lui Matei.
  • Că ai nevoie de mașină dacă vrei să vezi mai multe plaje sau să cunoști împrejurimile.
  • Sentimentul de nesiguranță. Dacă, de exemplu, copilul ar fi avut nevoie de o consultație medicală, era ceva de mers până la primul dispensar dar oricum, nu cred ca aș fi avut încredere să-l duc acolo.

În rest,

Nu am stat la plajă ca pe vremuri, nu am citit pe sezlong, nu am dormit pe plajă de la 7 dimineața până începe să ardă soarele, ca altă dată, nu am dormit noaptea când mi-a fost somn, ci după ce a adormit Matei, nu m-am trezit dimineața când am vrut eu ci când m-a trezit Matei, dar cu lucrurile astea m-am obișnuit deja:). Abia aștept vacanța de anul viitor. Să vedem ce alegem. Dacă aveti sugestii, mi-ați fi de ajutor.

PS: Am scris aici despre ce am făcut bine și ce o să fac mai bine în viitoarea călătorie cu Matei.

Un gând bun zboară acum spre voi, toți care ați citit această postare. Sper să vă prindă repede 🙂

Îți recomand și

Ce-am făcut bine în prima călătorie de 12 ore cu bebe, în Grecia, și ce, nu

Pe curând,

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Mama lui Matei

Bună! Te invit cu caldură să mă descoperi. Caut idei, testez soluţii şi scriu despre cum încerc să găsesc resursele care-mi sunt necesare pentru a face om din puiul pe care l-am născut. Scriu despre: dragoste necondiţionată, timp cât de mult şi de bani cât de cât. Dacă consideri că rezonăm, mi-ar plăcea să intrăm în dialog. Poţi să îmi laşi un comentariu la sfârşitul articolelor sau să mă contactezi în privat la contact@mamaluimatei.ro Spor în toate! Mama lui Matei